2011-04-22

Gaga och schlager.

Jag är ett stort fan av Lady Gaga. Jag gillar mer eller mindre alla hennes låtar. Idag lyssnade jag på P3 och där de hade en programpunkt som går ut på att de lyssnar på tre nya låtar och så flippar eller floppar de beroende på om de tror att det kommer bli en hit eller inte.

En av dagens låtar var just Lady Gagas nya låt som är med på hennes skiva som släpps i slutet av maj. Judas heter den. Och ja, även den tyckte jag var bra. Låten flippades på radion, alltså att den kommer bli en hit, men de jämförde den med schlager. De drog de t.o.m så långt att de sa att Lady Gagas samtliga låtar i mångt och mycket är som en hederlig svensk schlager.

Självklart höll jag på att sätta lunchen i halsen för när det kommer till schlager då är är det viktigt att det går rätt till. För jag kan inte mycket om musik men en sak är då säker: det är skillnad på schlager och Lady Gaga. Det bara är det.

Jämför själv på youtube.

Inga kommentarer: