2011-08-08

Alternativt facebookande

Idag har mitt besökantal ökat mer än dubbelt så mycket. Alltså vad hände?? Jättekul i alla fall.

Gör min sista jobbvecka den här veckan. Det är dagens roliga.
Imorgon är jag ledig. Det är veckans roliga.

I helgen när vi var på bröllop prata vi om hur man själv kommer vara den dagen man gifter sig. Alla var rörande överens om att man kommer vara nervös. Jättenervös. Jag konstaterade att det jag skulle behöva göra för att lugna ner mig innan jag kliver in i kyrkan vore att surfa runt en stund på nätet.

Låter oerhört nördigt. Jag vet.

Men jag kan tycka det är ganska avslappnande att kolla typ facebook. Man läser en massa onödigt vetande som man inte behöver ta in. Man behöver inte tänka så mycket för man har ända glömt vem som gjort vad nästa sekund . Ända kan man fokusera tankarna på något annat en stund. Och glömma nervositeten lite.

Och tänk vad annorlunda facebooksstatusarna skulle bli:
"Ska strax gå in i kyrkan, ska bara leta upp vart brudgummen tog vägen först..."

eller

"Har precis sagt ja..."

eller

"Shit, hittar inte ringen!!"

Och tänk vilken annorlunda blogg de skulle var den dagen.
"Hejsanhoppsan, idag har jag haft fest. Himla bra röjj!! Och en massa tårta käka vi, flera våningar var den visst i också. Här kommer en bild på dagens outfit - bröllopsklänning."

Men kan ju inte gärna släpa med datorn den där dagen och någon käck smartphone äger jag ju inte. Å andra sidan skulle jag inte vilja släpa runt på den heller. Men det hade varit bra avslappnande för mig. Men liiiite nördigt ;-)

Inga kommentarer: