2011-08-02

att jobba med kroppen

Idag har jag sysselsatt mig med något jag lovade mig själv dyrt och heligt att undvika när jag var kanske 15 och hade ägnat flera varma sommarlovsdagar till att köra in ved mellan en stor enorm hög och en vedbod. På en vinglig skottkärra.

Men i ett mindre genomtänkt ögonblick i helgen föreslog jag att jag skulle stapla upp en vedhög hemma hos mina föräldrar. Jaja, skratta ni... Men jag tyckte att det verkade skönt med lite rejält kroppsarbete plus att jag samtidigt kunde få lite sol.

Och allt hade kunnat vara en fantastiskt idé, om det inte hade varit väldigt varmt just idag. Och om jag inte hade haft väldigt träningsvärk i min rygg från gårdagens gympass så att varje gång jag böjde mig ner för att plocka upp ett vedträ så gjorde det ofantligt ont. Vid fyratiden började det dock regna och jag avslutade min arbete. Sammanfattade det hela med att det varit väl värt lite solbränna i alla fall. Och nu ikväll är jag sådär härligt trött och mör. :-)

Inga kommentarer: