2011-08-14

Auktioner och gamla grejer

Jag tror att jag har blivit en sådan där Traderanörd. Det tog mig cirka sju år efter alla andra att upptäcka att man kan köpa det mesta där. Jonas har påpekat det väldigt många gånger, att allt finns där. Ibland när han har sagt att man t.o.m kan köpa sockar, oanvända har jag förstått, har jag fascinerat utbrustit "Nähää, kan man!?" och verkligen varit fascinerad också. På riktigt.

När jag träffade min vän Emelie för några veckor sen höll hon just på att buda på gamla tallrikar. Jag blev helt till mig. Gick det!? Trodde tydligen fortfarande inte på att man kunde hitta allt på Tradera, trots sockar och allt... Så jag började söka på några märken och serier av gamla tallrikar som jag har några enstaka av hemma och som jag är väldigt förtjust i och till min stora glädje upptäckte jag att de faktiskt fanns.

Så nu har Jonas fått snabblära mig för ikväll 23.50 går en auktion ut och om tallrikarna bara blir mina så är det värt att sitta uppe och vänta på dem.

Jag blev nyss överbjuden. Spänningen är oliiiidlig.

Inga kommentarer: