2012-01-24

Jag och min mage!!

Någon sjukvårdskunnig som kan hjälpa mig måste läsa min blogg.

Mitt problem är min mage och har alltid varit ett problem. Jag har ont mer eller mindre konstant. Och om inte magen är i fas så är ingenting i fas.

Såhär fungerar den:
Fram tills lunch känner jag alltid vanliga hungerskänslor, ni vet magen kurrar och allt är det som det ska. Två till sex timmar senare, frampå eftermiddagen/kvällen, börjar den nästan alltid krampa. Precis under bysten ungefär, mellangärdet heter det så? I alla fall, där gör det ont. Det liksom hugger och jag kan knappt andas ibland känns det som. Om jag går/sitter dubbelvikt eller trycker mot magen så lättar det. Men man är inte så effektiv när man är dubbelkvikt. Ibland går det över om jag äter eller ligger raklång och försöker slappna av. Ibland går det inte över tan bara värker och värker.

Nu vill jag veta vad det är och framförallt vad jag ska göra åt det. Någon som kan hjälpa/tipsa mig? För såhär vill jag inte ha det mer!

/Karin - tacksam för råd

2 kommentarer:

Hanna sa...

Har du sökt för det??? Magkatarr??? Vissa av grejerna du skriver låter lite som det.... Om du inte sökt för det, gör't (säger en som själv vägrar ;) ) men gör det!!! Eller testa att äta ngt för magkatarr, typ Omeprazol (om du inte redan testat)
Kram......och snart måste jag få tummen ur och komma o titta på ert blivande hem :)

Malin B sa...

Rådet är nog att du borde gå till doktorn om inte iberogast och motion hjälper :/