2012-02-26

LCHF LCHQ LCHP LCÖS LCblablabla

Min vän Malin har skrivit tidigare om LCHF, det kan ni läsa här. Häromdan råkade jag ut för en sådan där LCHF-are. Jag säger en sådan där för vad jag har upplevt så går dehär LCHF-arna in för att äta efter LCHF-ens alla konster och regler med full energi. Och helst vill man frälsa hela sin omgivning med denna überfantastiska (??) diet eller med ett finare ord "livsstil". Jag tänker inte gå djupare in i fördelar eller nackdelar när det kommer till att äta på det här viset för det kan jag inte. MEN jag undrar, varifrån får det sin maniskhet. Om man råkar fråga något kritiskt så blir de nästan svarta i ögonen och ska genast tala om alla fördelar. Vore intressant om någon som äter enligt LCHF kan förklara. Inte varför det är bra för kroppen och allt det där tjafset utan varför man blir så tokfrälst!?

Det är min kvällsfundering. Vore kul om någon kunde förklara skillnaden på LCHF och LCHQ också.Nu fryser jag och borde duscha och sova. Imorgon är en ny vecka.

Inga kommentarer: