2012-03-22

Blommor och sånt där

För första gången i mitt liv har jag ägnat mig åt trädgårdsarbete. Alltså sådär på riktigt. När jag bodde hemma så var det med stor motsträvighet jag någon gång ibland kunde hjälpa till att kratta löv eller något. På sin höjd tyckte jag det var kul att klippa gräset - vi hade åkgräsklippare och jag slapp röra mig och kunde köra fort... Det blev slirmärken i gräsmattan.

Men idag införskaffade jag mig blomjord, penseer, påskliljor, krokus, krukor, blomspade OCH handskar. Och så planterade jag det här, både i rabatten och i krukorna. Jag känner mig så himla nöjd. Huruvida det blev på rätt sätt eller så vet jag inte alls, men det lär ju märkas om blommorna överlever eller inte. Den största skillnaden är att jag faktiskt tyckte det var kul den här gången, kanske för att det är min egen trädgård nu.

Är det nu tävlingen i snyggast trädgård börjar tro? Jag ska vinna i så fall!!

Inga kommentarer: