2012-05-20

Ut och åka

Har det inte varit härligt väder ute idag så säg!? Som sommar. Och imorrn har jag hört att det ska bli ännu bättre :-) Det gillar vi väldigt mycket!! Här ska det jobbas på brudklänningsbrännan ;-)

Vi har varit ute och åkt idag. Jag, pappa, farmor och farfar. Att vara "ute och åka" är ett av de bästa sätten att umgås på tycker jag. Och man ska inte ha något speciellt mål utan mest bara åka omkring. Jag försöker lära Jonas det här varje sommar, jag brukar komma på frampå kvällen att vi borde ut och åka och försöker övertala honom till det. Han verkar inte förstå vitsen med planlöst åkande men det är lite som cruising fast utan raggarbilar och utan andra bilar över huvud taget. Det är jättemysigt. Ibland kan man köpa glass också. Kanske lyckas jag bättre i år med att lära honom detta.

Man kan säga att grillen har invigts också på riktigt. Vi grillade när jag fyllde år men det var bara korv och räknas knappt. Idag har vi grillat lite av varje med goda vänner. Det räknas.  Mina händer stinker, STINKER, vitlök!! Hua!!

Är jag typ tröttast i världen nu dessutom så sov så gott allihopa.

Inga kommentarer: