2012-08-13

Inte så smart tjej alltid...

I helgen spelade vi lite spel. Ska vi vara specifika spela vi När & Fjärran två gånger. Jag tokförlora båda gångerna fast trots min dålig-förlorar-sida kunde jag behärska mig och gilla läget. Framsteg.

Grejen med det här spelet är att man får svara på en massa frågor om världens alla länder och sevärdheter. Det är skitsvårt om man som jag enbart går igång på frågor gällande schlager och gamla high school-filmer. Jag insåg alltså att jag är, inte bara väldigt utan fruktansvärt galet hysteriskt PINSAMT oallmänbildad. Om det är något jag borde ta mig an så är det detta. Det är nästan så jag börjar undra vad jag egentligen fick lära mig i småskolan. Hade vi inte historia, religion och samhällskunskap eller!?

Då är nästa problematik - HUR blir man allmänbildad? Egentligen. Man ska läsa mycket, det vet jag. Och jag vet också att chiclit kanske inte är det man rekommenderar... Men vad läser man? Egentligen.

Fast jag är ganska händig. Det kanske kan gå på ett ut...

Inte så himla allmänbildad alltid, men händig ;)


Inga kommentarer: