2012-08-02

Utflykt, regnkläder och en vresig bil

Imorse packade jag och Sara in oss i bilen och åkte till Sportshopen. Jag körde SAAB. Jag vet inte om det gäller alla SAAB-bilar men Jonas bil är bra omständlig. Jag fick kärringstopp ganska omgående i första bästa korsning. Då får man plocka ur nyckeln, låsa bilen, låsa upp bilen, stoppa i nyckeln och starta igen. En procedur man inte gärna genomför med kö bakom sig om man inte vill framstå som den största idioten genom tiderna. Därför undviker man kärringstopp och det var vad jag gjorde framöver. Förutom på Sportshopens parkering. Där joxa det till sig lite mer men som tur var hade vi inte hunnit lämna p-rutan ens...

Nåja. Vi hade ett mission med vår utflykt. Hitta regnkläder. Jag har nog aldrig ägt regnkläder, möjligtvis i något svagt ögonblick som liten när jag inte kunde bestämma själv men i övrigt har jag haft den goda smaken att stanna inomhus vid regn. Mer logiskt än så kan det knappast bli. Och jag hade fortsätt tänkt stanna inne vid framtida regnskurar om det inte vore så att vi till helgen ska fira Jonas föräldrars födelsedagar och ska tillbringa tid utomhus. Även vid regn. Så jag fick vara så go och glad och införskaffa mig ett ställ. Så nu kan det regna bäst det vill ;-) Jag är nämligen tokredo!

2 kommentarer:

Malin B sa...

Du får bjuda in henne en gång då jag kommer, vore roligt att träffa henne igen :)

DIN MAN sa...

Fel Fel Fel!!! Man behöver inte ta ur bilnyckeln när man får kärringstopp. Man behöver inte låsa och låsa upp bilen igen om man inte tar ur nyckeln. Det är bara om man tar nyckeln man behöver göra så för att bilen ska starta.