2012-09-23

Den där regniga söndagen senare...

Glöm allt jag skrev tidigare. Att jobba regniga söndagar är inte, jag repeterar - INTE!!, bra sysselsättning. Den här dagen kommer gå till historien som en av de besvärligaste i mannaminne.

Krånglande kassasystem är inget festligt alls. Inte på vardagarna och definitivt inte på helgerna när inte en endaste support har öppet. En skvätt lätt missnöjda kunder som drabbas av de ickefungerande systemet och arbetet blir på topp. Om man nu tillverkar eller supportar med kassasystem, då får man ju faktiskt vara tillgänglig när kassorna används. Alltså även efter 16-tiden och på helgerna. Det är ju klart som korvspa!! Idiotlätt är det ju att begripa. Lätt i teorin, skitbesvärligt i praktiken...

Så nu är jag hemma, färdigtränad och ska gräva mig långt ner i soffan och toknjuta av att den här dagen är över.

Jag är i alla fall väldigt trevlig på jobbet, det kan man inte säga något annat om i alla fall. Trots besvärliga mekanismer. Om jag någon gång har en butik ska jag använda mig av en gammal kassaapparat och bara ta kontanter. En sådan man drar i någon spak här och var och som säger pling när lådan far ut. Hmpf..

Inga kommentarer: