2012-10-29

En helg med goda vänner och en liten bebis

Tre av mina närmsta vänner bor neråt Småland, runt omkring Jönköping. Jag lärde känna samtliga under tiden på bibelskolan i Mariannelund. Av naturliga skäl ses vi inte så ofta men jag försöker åka neråt när det finns tid, om så bara för en dag.

Det förunderliga är att jag märker så väl när jag måste träffa dem. Ofta blir jag lite nere, nästan lite ledsen och sådär. Då vet jag att jag behöver träffa dem och fylls på kvoten av snicksnack, skratt och villkorslöst umgänge. Ibland har jag tänkt att jag skulle vilja bo där nere för att komma närmare dem men för tillfället är det inte aktuellt.

I helgen hade jag och Jonas besök av en tredjedel av min vänskara från Småland. Sara och hennes Samuel och inte att förglömma, lille Theodor som är vårat gudbarn. Det har jag säkert skrivit om förut. Ett mysigt dygn hade vi tillsammans och det är skönt att känna att kompiskvoten höjts en del och att livet känns lite lättare igen. Och jag har fått snusa bebis!

1 kommentar:

Malin B sa...

Jag tycker du ska flytta ner!! JA JA JA! :)