2012-11-29

Ännu mera stickat

Här är ännu en grej jag gjort sen sist, många säger att jag är duktig men egentligen är det så löjligt enkelt att sticka tröjor så jag undrar varför jag inte gjort det tidigare. Dessutom lär jag mig hela tiden, testar mig fram och ser vad som funkar och inte. Detta är den första koftan jag gjort, jag använde mig av ett tröjmönster men delade framstycket på två och stickade sidorna var för sig för att kunna göra en knäppning emellan. Det blir inte perfekt men jag hoppas de som får prylarna har överseende. Det är mycket kärlek invävt i alla fall.

Nu har jag dessutom börjat få lite beställningar, det känns alltid kul. Näst på tur är en pippitröja till min arbetskamrats barnbarn. (Och Karin G, jag har inte glömt din förfrågan men till jul hinner jag nog inte...)



Inga kommentarer: