2012-12-02

Julmat och tankar om trötthet och jobb

Vi har varit på julbord ikväll med släkten. Jag är hysteriskt mätt trots att jag tycker att jag är bra på att ta lite av allt eftersom jag vet att det blir mycket i slutändan. Fast egentligen borde man skippa godiset på slutet, det lägger sig alltid som en tung kork över allt i magen på slutet och så blir man mer än proppmätt.

Klockan är inte mer än nio och jag har redan lagt mig. Trots att jag sover minst åtta timmar när jag är ledig är jag ändå jättetrött. Så jag kommer säkert somna så fort jag lägger mobilen ifrån mig och slutat skriva. Min chef säger att det är hösten men nu är väl ändå hösten över tycker jag. Det är ju t.o.m snö och snart vänder det ju. Borde ju piggna till då...

Det är i vilket fall som helst skönt att det är december nu i alla fall. Om en månad slutar jag min tjänst och vet ni, det ska bli så himla skönt. Jag kan inte nog poängtera det. Jag längtar verkligen efter att få ett arbete som känns utvecklande och meningsfullt på ett annat vis än mitt nuvarande. Och det kommer jag ju få sedan. Jag är så glad att allting löst sig, det som känts så mörk. Men nervositeten börjar redan göra sig påmind ;)




Inga kommentarer: