2011-07-21

för den det intresserar

Det är så konstigt. Ibland kan man springa på samma person flera gånger under en kort period. Sådär bara av slumpen på stöter man på varandra på här och där. Ibland känner man personen i fråga och ibland gör man det inte. Men man känner igen personen väldigt väl. Känner någon igen sig?

Så har det varit för mig nu ett bra tag, jag har sett en och samma människa hur många gånger som helst nu i sommar. En kvinna, som jag känner igen så väldigt väl från något sammanhang (som jag däremot inte kommer ihåg så väldigt väl...) I alla fall, mer eller mindre varje gång jag tittat ut genom fönstret, både hemma och på jobbet, eller när jag vart ute på stan, cyklat till träningen, handlat mat, parkerat om bilen... så har jag sett den här kvinnan. Och jag kan inte för mitt liv förstå varifrån jag känner igen henne!!

Liknande situationer uppstår på jobbet ibland, när det kommer in kunder och jag får en känsla av att den här människan känner jag igen men det är ingen positiv känsla. Då kan jag med all säkerhet hoppa upp och sätt mig på att jag har haft något otalt med personen. Om någon tråd eller skev söm eller för lite avdragen rabatt eller något liknande. Och det slår aldrig fel. Kunden hälsar, vänligt men reserverat. Bad cop. Good cop. Lite den känslan. Kunden är good och jag är bad.

I alla fall, jag får inte känslan av något otalt med föregående mystiska kvinna. Bara känslan av för tidig demens.

Inga kommentarer: