2011-09-03

hejdåmiddag

Igår kväll var jag på hejdåmiddag för min vän Emelie. Hon ska åka till Afrika och vara volontär på ett barnhem i ett halvår. Spännande för henne. Mindre spännande för oss här hemma som inte har tillgång till henne på samma sätt längre. Jag blev lite vemodig, det är en sak om man inte hörs hela tiden men befinner sig i samma land. Och det är en helt annan att inte höras och inte befinna sig i samma land. Är ni med på hur jag menar? Är man i samma land vet man ju i alla fall att möjligheten finns att höras. Men hon har lovat att uppdatera oss om sitt liv via en blogg, så jag väntar med spänning på det.

Vi var i alla fall några tjejer som åt middag tillsammans i Gbg. Vi åt mezerätter. Eller vad det kallas, är inte så hemma på det där. Libanesiskt plockmat i alla fall. Det var gott. Sen avslutade vi med kaffe på ett annat ställe. Och sen åkte i alla fall jag och Alfrida hemåt igen. Kort och gott, en trevlig men lite vemodig kväll.

Idag blir det kusten och båtliv. Jag förstår ingenting när det gäller båtar och allt som kommer därtill. Men jag är ganska bra på att fråga när jag undrar över något ;-)

Inga kommentarer: