2011-09-13

lite färg på tillvaron

När jag fyllde år i våras fick jag ett presentkort på en hudvårdssallong av Jonas. På hemsidan fanns det en miljard olika grejer att välja mellan och jag har gått och klurat mest hela sommaren på vad jag skulle investera mitt presentkort i.

Tillslut bestämde jag mig för massage som skulle vara bra för huvudvärk plus att hon skulle plocka mina ögonbryn. Det där med att plocka ögonbryn hatar jag, det gör ont och brutalt smärtsamt och jag gör det bara i nödfall, och inte ens då plockar jag dem utan jag använder en sax. Och särskilt noggrann är jag inte heller för den delen. Men jag tänkte att det var lika bra.

Kvinnan på salongen tyckte också att jag skulle färga dem. Tänk er då att jag aldrig färgar håret, och att färga ögonbrynen har inte ens slagit mig. Men hon övertalade mig.

Och det är märkligt men plötsligt har jag kommit på att jag faktiskt äger ett par ögonbryn. Och genast kan jag använda dem till en massa saker. Att se arg ut. Att se ut som om jag vråldissar något någon säger. Att jag kan se snorkig ut. Okej, nu kanske jag inte vill se snorkig eller arg eller dissande ut men principen, att jag kan, är... bra.


Kollakollakolla, mina arga ögonbryn!!


Nu ska jag äta pannkakor som blivit brända bara för att jag beundrat mina ögonbryn så... :-/

Inga kommentarer: