2011-09-22

vecka ett

I måndags började jag min praktik och jag har nu gjort min första vecka. Torsdag till måndag är jag ledig pga att butikschefen är bortrest och jag kan jobba hemifrån. Under LIA:n har jag till uppgift från skolan att planera, genomföra och utvärdera en kampanj eller exponering av en vara. Och jag har redan börjat. Jag ska göra om en hel bokavdelning. Hittills har jag bara strukturerat upp lagret av böcker, titta på tidigare försäljningssiffror och spånar på lite olika idéer på hur man kan förändra och förbättra. Det är väldigt intressant måste jag säga.

I stora drag känns det nog bra med praktiken. Min handledare är grymt duktig och då tog hon examen i våras från samma utbildning som jag går. Varje dag när jag går därifrån är jag fylld av beundran och respekt för den här människan. Jag kan inte sätta fingret på vad det är som jag uppskattar med hennes ledarstil men jag tror det är det här med att vara ärlig men rättvis.

Imorgon ska jag börja med att läsa en bok som vi har fått in mängder av så att jag kan göra en rättvis kampanj på den sen. Man tror att det är en faktabok men egentligen är det en deckare så det blir lite klurigt att få kunderna att förstå det snabbt och lättvindigt.

Hej så länge.

Inga kommentarer: