2011-09-30

vilopuls, träningsvärk och MAAAAT

Jag är på kurs. En teorietiskt kurs. En kurs där man ska lära sig allt om kroppen så att man sedan kan svara på frågor som motionärer kommer ställa på ens framtida träningspass. Och visst är det teori, men också massor av träning. Jag känner att jag lever om man säger så pga all träningsvärk. Vi ömsom haltar, ömsom släpar oss fram.

Sen så äter vi också. Mer eller mindre hela tiden. Är det inte riktig, vällagad mat så är det fika, bulle, kakor, godis, frukt, kaffe, juice, smörgåsar, grönsaker, dip, chips... Jag har aldrig varit så mätt i hela mitt liv. Från morgon till kväll - konstant mätt. Men vilken lyx, att inte behöva bestämma mat, inte laga den och inte diska utan bara sätta sig och äta gott.

Och trött blir man också, av all information och träning och skulle vi bara ha slutat för dagen då så hade jag somnat redan vid åtta.

Igår pratade vi mycket om puls och vilo- och maxpuls. På morgonen precis innan man vaknar har man den lägsta pulsen, vilopulsen. Inatt vaknade jag av klockradion i mitt rum satte igång att larma. Klockan var då 24:00 och jag hade tagit för givet att den var avstängd. Det var den alltså inte och jag for upp och förstod inte alls vad de var först. Och avstängningsknappen hittade jag inte heller så jag fick rycka ur sladden i ren panik nästan. Men när jag sen fått lagt mig igen och lugnat mig något låg och jag och tänkte på att jag troligen gått från vilopuls till maxpuls pga klockradion så summan av kardemumman av detta resonemang är att jag fick nytta av min nyinlärda kunskap fort. :-)

Nu är klockan snart tio, kvällens sista fika är intagen och nu ska jag och mina stackars lår sova gott.

Inga kommentarer: