2011-10-11

gnäll gnäll gnäll

Idag har vart en H.E.M.S.K dag nästan från början till slut.

Jag är så gnällig men de är praktikens fel. Eller inte praktiken i sig. Utan det faktum att dygnet har för få timmar och jag tillbringar för många av dem på tåg, bussar, spårvagnar och annan kollektivtrafik.

Men jag vill gnälla. Jag behöver gnälla. Så jag gör det.

Saker som inte blev så bra idag:

* Jag stötte på en BEDRÖVLIG människa!! Har aldrig skådat dess like och hon hälsa inte ens innan hon bedömde mig som inkompetent och felplacerad.

* Tandläkaren svarar inte på mitt mail. Eftersom de inte svarar i telefon får man maila. Men där svarar de inte heller. Och jag behöver boka om en tid. Nu.

* Jag vet inte när jag ska göra mitt teoriprov på friskis vilket innebär att jag vet inte hur jag ska lägga upp pluggandet och just nu pluggar jag mest bara för pluggandet skull.

* Jag är trött och mosig och äter godis istället för mat. Jag skulle vilja gråta en skvätt för att lätta på trycket men det kommer inte ut när jag vill. Bara i olämpliga situationer typ bland folk.


Imorgon är en ny dag. Då ska jag med på butikschefsmöte och bl.a. så ska jag få redovisa en massa siffror för alla cheferna. Det känns snäppet värre än en skolredovisning. En skolredovisning känns som rena barnleken i jämförelse.

Inga kommentarer: