2011-12-09

Min granne och jag

Är de någon själ som vet hur man kan få upp bilder från en iPhone till blogspot? Blogga går men inte att lägga upp bilder och se, de vill jag kunna.

Idag är det regn och rusk och jag pluggar. Faktiskt har jag fått gjort riktigt mycket redan, effektivt också. Men just nu är det lite paus, dessutom är jag hungrig och energin dalar. Hej mat! Jag har även utfört dagens goda gärning genom att hjälpa min tjusiga granne att ta på hennes stödstrumpor. Fick leta upp mina gamla hemtjänstskills och började t.o.m prata som jag gjorde när jag jobbade med det. Under fem minuter hann hon berätta att hon hade en ny höft, att hon tyckte om att ha läderstövlar på sig istället för gamla fotriktiga skor, att hon hade en dotter i Californien och att hon skulle åka dit i morgon i tre månader!! Jag vill också till Californien!!

Inga kommentarer: