2012-03-19

B12

Idag ringde doktorn. Hon som jag besökte för någon vecka sen och som skulle råd bok på min mage. Jag fick ta en massa prover och idag ringde hon alltså. Inget fel på mig inte. Det enda hon kunde hitta var att jag hade för lågt B12-någonting. Vilket kunde resultera i att man får rastlösa ben. Och det vet vi ju allihop att rastlösa ben har jag så det både räcker och blir över. Nu ska de gräva djupare i det här för låga B12-et och jag ska ta mer prover imorgon. Och förhoppningsvis slutar det med att jag får en liten tablett och så råder vi bot på både ben och mage. Jag har nämligen hört att restless legs-syndrom kan botas med B12. Men när jag frågade på apoteket efter det för något år sedan ville de inte sälja det till mig om jag inte pratat med läkaren först. Nu blir det väl så ändå då. Inget ont som inte för något gott med sig. Fantastiskt.

Inga kommentarer: