2012-03-01

Den här Ranelid...

Jag har sagt det förut men jag säger det igen, vad i hela världen göra Ranelid i Mellon!?!? Om man från början är bra på att skriva böcker varför ska man då plötsligt tävla i landets största musiktävling? Det borde ju den här mannen kunna räkna ut baklänges att det kommer bli kalabalik.

Varför tar jag nu upp det här då? Igen? Jo, för att jag läser såklart vad som skrivs i tidningarna om det här och i veckan har den här mannen gråtit ut om hur påhoppad han är. So what!! Karln är ju vuxen för sjutton! Och skriver böcker egentligen. Och sjunger inte ens i sitt bidrag. Och hotar med att inte ställa upp. Fine för mig.

Risken är att skiten går och vinner för att alla sympatiröstar. Himla pr-trick. Hur kul är det då? Med en orange man i uppknäppt skjorta som framför en väldigt, VÄLDIGT märklig låt. Nä, det borde inte ens kallas låt.

Jag har egentligen ingenting emot Ranelid annars, men i det här avseendet är jag upprörd på riktig. I sann schlagernördanda.

1 kommentar:

Elin sa...

Men hallåååå, det är ju enda riktiga schlagerlåten som är i final. Han är ju BRA för tusan! Jag vet en som ska rösta!!!!!!