2012-03-04

Hej, jag är din ångest!

Jag skulle nog aldrig palla att gå på högskolan egentligen. Tidigare tentor som vi har haft under min utbildning har varit en barnlek. Men nu väntar den sista i personalhantering. Ett otroligt intressant ämne men jisses vad mycket man måste kunna. Hur man bär sig åt när man ska avskeda eller anställa en person, vad säger lagen om en anställd blir sjuk, i vilka frågor måste jag som arbetsgivare kontakta facket... och så vidare. Lagar och regler kort och gott. Det är väldigt intressant men mycket.

Och jag har lätt ångest över tentan på onsdag. Det känns som om den är "på riktigt". Alla andra tentor har ju också varit på riktigt men inte på det här sättet. Jag vet inte om det är just min utbildning som har varit lätt eller om det gäller alla KY-utbildningar. Eller om det är på samma sätt på högskolan, ömsom lätt ömsom svårt.

Har pluggat sen sjutiden imorse i alla fall, tycker det är ganska redigt med tanke på att det är söndag :-) Snart bär det dock av till kyrkan och så får jag fortsätta i eftermiddag. Min hjärna kommer bestå av mossa när den här dagen är slut. Dessutom mår jag illa och min mage är i uppror. Men hejja! Tröstar mig med schalger.


Tentaångest...

Inga kommentarer: