2012-08-28

Tanken är god men inte i praktiken...

För ett tag sen fick jag syn på min fasters nya mobilskydd med kombinerad plånbok. Men vad smart tänkte jag och började genast förhandla med henne om att köpa den. Nu var det här skyddet i skinn och jag tyckte hon begärde onödigt mycket för den så jag tänkte vara ännu smartare och beställa ett på tradera. Sagt och gjort, jag letade upp ett företag som sålde sådana här fack för knappt hundralappen. Skitbra, tyckte jag och beställde ett. I rosa dessutom.

Så damp de ner i postlådan efter några veckor och nu, två veckor senare är skiten obrukbar. Själva skyddet som håller mobilen på plats har spruckit så telefonen glider ur och rasar i backen just när det inte är lämpligt. Typ om man står på asfalt. Själva plånboksdelen är stel och bedrövlig och man får hålla på och feppla en timme för att få upp kortet eller pengarna. Får man dessutom mynt tillbaka i växel finns inget ordentligt fack med dragkedja utan alla mynten passar på att fara åt alla möjliga håll när tillfälle ges. Till råga på allt, skulle man råka ha både kort, pengar och mobil i den samtidigt går inte skiten att stänga OCH tillsist, låsjoxen sitter åt fel håll!! Tanken är god, men det funkar INTE i praktiken. Möjligen skulle en i skinn varit bättre men jag tvivlar..

Så nu har jag fått beställa ett nytt mobilfodral och jag behöver köpa en ny plånbok och i slutänden är jag ändå uppe i vad det första fodralet skulle kostat! Så vad kan vi lära av det här? Snålheten bedrar visheten och köp inte ett sådant här fack!


Inge bra...

1 kommentar:

Samuel sa...

Dessutom kan nog kort bli avmagnetiserade av mobilen.