2012-08-28

Effektiva klubben

Har haft en mycket effektiv och kreativ ledig dag. Kreativ i den bemärkelsen att jag:

- hade ont om mjöl och bakade kanelbullar på mer rågsikt än vetemjöl. Googlade dock fram att rågsikt är 60% vetemjöl och 40% råg, så på sätt och vis var de mycket vete ändå i dem. Summa summarum blev de dock helt okej. Fluffiga och granna.

- toktränade TOKSNABBT!! Pga. ovanstående deg som stod och jäste. Hann igenom mitt vanliga ryggpass på en halvtimme, i vanliga fall tar det dubbel tid. Antingen var jag mer effektiv idag eller så blev inte träningen så bra. Tror på de sista...

- fikade samma himla rågkanelbullar.

- Googlade fram att min orkidéer får gula blad för att de bränner sig i solen. Fint att något fått lite färg i sommar... Och jag älskar google!

- vart på plastparty och köpt plastprylar jag inte visste att jag velat ha.

Resultatet av min lite lätt stressade men effektiva dag är att jag nu inte kan sova. Jippi...

Inga kommentarer: