2012-09-16

Dagens i-landsproblem

Vårt hem förvandlades till ett bageri idag. Likt en husmor i storrutigt förkläde tog jag mig an ett brödbak. Det blev:

A: grova thekakor, en del blev riktigt snygga och resten ser ut som fattiga tunna små överkörda plättar där jästen missade sin uppgift.

B: två surdegslimpor som efter lite jäsning och misslyckad behandling av mig fick klumpas ihop i en stackars liten hög. Det jäste inte mer sen. Plus en baguetteliknande sak som blev lika platt och ledsen som majoriteten av thekakorna.

Ruggigt bra brödrecept mottages gärna. Alternativt att någon kommer hem och bakar åt mig!

Jag hade pass ikväll också, vi va 35 st. Kors i min lilla låda vad mycket folk. Och som vi svettades.

Ikväll hade jag tänkt se Beck också men en sak kan jag konstatera efter att jag lagt mig utan att se klart slutet.
Gamla Beck - bra grejer!
Nya Beck - det var bättre förr...

Inga kommentarer: