2012-11-08

Nytt jobb - check

Sen sist har det hänt en del som knappast undgått någon i min närhet. Jag har fått ett nytt jobb!! Till min enormt stora glädje. Något som heller knappast undgått någon är att jag trivts sisådär på mitt nuvarande arbete, det har känts som om jag stått och stampat på samma plats, majoriteten av min tankeverksamhet har lagts på i att panik komma på vad jag ska göra av mitt liv och det är många kvällar jag kommit hem och gråtit av ren frustration. Alltihop har tagit väldigt mycket energi. Samtidigt har jag sökt allt jag kommit över som verkat intressant och trots både utbildning och bra referenser alltid fått ett nej.

Så när jag fick komma på intervju på IKEA kändes de självklart jättekul men ganska svårt. Det är ju fler än jag som sökt liksom. Men efter lång väntan fick jag besked förra veckan att de ville ha mig som säljledare för en avdelning :) Sen dess har jag inte fällt en tår, inte grubblat på utbildningar överhuvudtaget och det känns som att en stor tyngd lyfts av mig.

Att man kan bli så löjligt glad över ett besked om jobb kan kanske vara märkligt. Jag hade ju faktiskt en fast tjänst redan. Men att lämna ett litet familjeföretag och lyckas kila in en fot i ett stort och välkänt företag med allt vad det innebär är fantastiskt. Äntligen lite ordning och reda!!

Så jag är nöjd. Löjligt nöjd. I februari börjar jag. Det ska bli så himla roligt och spännande och intressant!! :)

Och en tummen upp på den...

Inga kommentarer: