2011-06-01

Sjörövar-Fabbe, farfars far, är minsann en sjusärdeles karl, men han blir sjösjuk alla dar, tjohej hadelittan lej..

Nu min vänner, nu är det tentaplugg så det står härliga till. I hela nio dagar. Fast känner jag mig själv rätt så kommer det inte bli nio dagar enbart tentaplugg och det får vi väl hoppas att det heller inte ska behövas. Fast idag har jag varit redig minsann, hela dan har jag suttit och skrivit och läst. Klapp på axeln för det. Sen varvade jag med lite bio nu ikväll med Emma. Pirates blev det. Trevligt sällskap och bra film.


Gammal bild men samma Emma.

När bion var slut vandrade vi ner till Kvantum för att handla mat. Jag skulle ha en lök. En lök. Det var det enda. Jag kom hem med en jättetung påse och 200 kronor fattigare. Alltså, en lök... Det är alltid så för mig att jag kommer hem med mer än jag tänkt. Tänker alltid överdrivet jättepraktiskt när jag handlar: Det är ju faktiskt snart slut... Kan ju vara bra att ha... Jag måste ändå köpa det nästa vecka...
Fick inte ens med mig en lök hem. Fick med mig två!!

Inga kommentarer: