2011-07-15

Äntligen något som fungerar!!

Jag har ju (antagligen) något som kallas restless legs. Jag har beklagat mig över det förut men det är en väldigt märklig åkomma. Det kliar, kittla eller pirrar inne i benen, tårna eller knäna. Lite som myror i benen och inte beror det på rastlöshet. Jag har försökt hitta hjälp mot detta hur länge som helst, varit hos doktorn, gjort olika stretchövningar, ätit olika vitaminer... Men utan resultat. Men häromdan hittade jag en artikel om detta och om ett botemedel. Eller hjälpmedel i alla fall. En specialstrumpa. Det är värt ett försök tänkte jag och lyckades leta upp var man kunde beställa den. Idag kom den på posten. Det ser inte klokt ut!! Som en blandning mellan stay ups och stödstrumpor. Lila dessutom. Om någon skulle se mig så skulle de undra var i hela världen de släppt ut mig ifrån...

Men jag tror att det faktiskt hjälper. Och det är huvudsaken. Det gör mig lycklig :-)

Hett värre...

Inga kommentarer: