2012-11-13

Träning är som bäst på morgonen

Hela hösten har jag tänkt att jag ska köra morgonjympa. Alltså leda ett jympapass. Men så har jag tänkt att bara det eller det blir gjort eller bara det där händer så ska jag ta tag i det... Och sen insåg jag att halva terminen gått och det var dags att sätta fart. Så förra tisdagen startade jag. Det kom fyra morgonpigga själar. Idag kom det fem. Det går alltså sakta framåt kan man säga. Runt jul bör vi vara minst tio :)

Jag tycker alltid det är skönast att träna på morgonen, framförallt om jag ska göra det själv och inte går på ett pass. T.ex. om jag ska gymma eller gå ut och gå. Får jag inte gjort det innan tio blir det helt enkelt inte gjort under resten av dagen heller.

Tillbaka till mitt morgonpass, efteråt var det dags för att jobba och idag hade jag dessutom heldag, 10-20. Men det har gått väldigt bra och fort ändå vilket varit skönt. Dock är jag ganska trött och på halvbra humör nu ikväll så det blir till att sova tidigt.

Inga kommentarer: